חוק ההסדרה? "זה לא פתרון, זה ביזיון; לא דיברו אתנו על המהלך"

    אם הממשלה והכנסת מקבלים את ההיגיון והדרך של פיצוי ולא פינוי, אין בעיה אמיתית בהחלת הפתרון גם רטרואקטיבית. למה זה לא יכול לכלול את עמונה?
    עמית דניאל No Comments on חוק ההסדרה? "זה לא פתרון, זה ביזיון; לא דיברו אתנו על המהלך"

    רבה של עמונה, הרב יאיר פרנק, בראיון למרדכי לביא למתווה חוק ההסדרה כפי שסוכם אתמול • "אם עושים מהלך שכזה, צריך לדבר אתנו ולקבל את הסכמתנו" • הפינוי? "יהיה כפוי וכואב אבל לא נרים יד" • ומה כן יהיה?

    אם הממשלה והכנסת מקבלים את ההיגיון והדרך של פיצוי ולא פינוי, אין בעיה אמיתית בהחלת הפתרון גם רטרואקטיבית. למה זה לא יכול לכלול את עמונה?
    22:11
    01.05.24
    נתי קאליש No Comments on בלעדי: הבחורים שנפצעו בפיגוע בירושלים מספרים על הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול פורסם כי רה"מ בנימין נתניהו ושר החינוך, נפתלי בנט הגיעו להסכמות בנוגע לחוק ההסדרה כך שיעלה להצבעה ללא סעיף 7, השנוי במחלוקת, המחיל את החוק רטרואקטיבית מה שיכול היה אולי לפתור את פינוי היישוב עמונה. בתכנית "מהדורת הבוקר" שוחח רבה של עמונה, הרב יאיר פרנק עם מרדכי לביא וסיפר על תחושות תושבי היישוב בנוגע למהלך.

    "אני חושב שמה שמשמעותי להבין זה שלא מדובר בפתרון ראוי ליישוב, מדובר במשהו שאנשי עמונה לא יכולים לחיות אתו. אנחנו דורשים הסדרת היישוב במקומו" אומר הרב פרנק ותוהה "אם הממשלה והכנסת מקבלים את ההיגיון והדרך של פיצוי ולא פינוי, אין בעיה אמיתית בהחלת הפתרון גם רטרואקטיבית. למה זה לא יכול לכלול את עמונה? הממשלה לקחה אחריות וסוברת שיש אפשרות להסדיר יישובים, צריך שזה יכלול את עמונה".

    הרב פרנק מבהיר כי המהלך לא שינה את דעתם "לא שינינו את דעתנו.אנחנו מתפלאים על המהלך, מדובר על הרס של יישוב שלם שקיים 20 שנה".

    באשר לאופן בו התעדכנו תושבי עמונה על המהלך מספר הרב פרנק "אנחנו שמענו את כל זה דרך אמצעי התקשורת. הדבר הזה לא יעלה על הדעת. אם עושים מהלך שכזה, צריך לדבר אתנו ולקבל את הסכמתנו. הסיכום שהיה צריך להיות ובע"ה אני מקווה שיהיה, הסדרת ההתיישבות כולל עמונה. מדובר במהלך שלטעמי אפשר לעצור אותו, יש בו חורים וחוסר וודאות ואנחנו תושבי עמונה לא שינינו את עמדתנו המקורית. אנחנו חושבים שמה שבא לידי ביטוי זו השאלה, האם יעקר עוד יישוב יהודי בארץ ישראל. הפתרון הזה הוא איננו פתרון, הוא ביזיון. הציפייה שלנו להסדרת היישוב היא מרה"מ, מבנט ומהסיעות החרדיות".

    לסיום כשנשאל הרב על אופי הפינוי והתנגדות התושבים בעת הפינוי, אמר הרב "לאורך כל הדרך אמרתי, הפינוי יהיה כפוי וכואב אבל לא נרים יד. תהיה מחאה רחבה אבל לא נרים יד על אף אחד".

    האזינו:



    0 תגובות